מטיק // לימודי אנגלית // אנגלית לכיתה ח’

אנגלית לכיתה ח'

מה לומדים באנגלית לכיתה ח'?

בכיתה ח’ רמת הקושי עולה והתלמידים נאלצים להתמודד עם היקף לימודים רחב יותר. כמו כן, בסוף השנה נבחנים התלמידים במבחן המיצ”ב אשר בודק את רמת לימודי האנגלית והישגי התלמידים בכל הארץ ובבתי הספר שמים דגש רב בהכנה למבחן.

חומר הלימוד מורכב משישה תחומים:

הבנת הנקרא: בשיעורי אנגלית לכיתה ח’ מתמודדים התלמידים עם קטעי הבנת הנקרא ארוכים וקשים יותר מאלה שנלמדו עד כה. מבחן המיצ”ב כולל לא פחות משלושה קטעי הבנת הנקרא באורכים שונים. הבנת הנקרא הוא התחום העיקרי בלימודי האנגלית, דבר שמשתקף גם במשקל הרב שיש לו בבחינת הבגרות – בין 60% ל-70%.

דקדוק: בכיתה ח’ התלמידים חוזרים על שלושת הזמנים שלמדו בכיתה ז’ – הווה פשוט, הווה ממושך ועבר פשוט. לאחר מכן, הם לומדים זמן נוסף (עבר ממושך). כמו כן, הם לומדים חומר דקדוקי ותחבירי נוסף כגון comparative/superlative.  

אוצר מילים: במהלך השנה בכל יחידת לימוד באנגלית לכיתה ח’ מוצגות לתלמידים כמה עשרות מילים חדשות שעליהם ללמוד להכתבות ובחנים. במקרים רבים, הבוחן כולל משפטים שחסרה בהם מילה ומחסן מילים שממנו על התלמידים לבחור את המילה החסרה. בניגוד להכתבה, שדורשת אך ורק היכרות עם המילה שנלמדה, בחני אוצר מילים דורשים גם הבנת משפטים שלמים ואסטרטגיות התמודדות, כגון היכרות עם חלק הדיבר של המילה.  

כתיבה: בשיעורי אנגלית בכיתה ח’ ממשיכים לכתוב חיבורים מלאים באנגלית, כאשר מספר המילים הנדרש גדול יותר (80-100 מילים לעומת 60-80 בכיתה ז’). כמו כן, התלמידים מצופים להפגין שליטה במגוון זמנים ומבנים שונים בשפה. בין סוגי הכתיבה נלמדים בכיתה ח’ נמצאים חיבור תאורי, חיבור דעה, חיבור בעד ונגד ומכתב. גם מבחן מיצ”ב כולל משימת כתיבה.  

דיבור: בכיתה ח’ התלמידים מתבקשים להציג בעל פה בפני הכיתה פרויקט שעשו או מצגת שהכינו בנושאים שונים, כגון אדם נערץ. בעוד שבכיתה ז’ נדרשים התלמידים לדבר כדקה בפני הכיתה, בכיתה ח’ עולה משך הזמן ל-5 דקות.  

שמיעה: באנגלית לכיתה ח’ התלמידים נחשפים לראשונה לקטעי הבנת הנשמע, ועליהם לענות על שאלות על קטעים אלה. הבנת הנשמע היא מיומנות חדשה עבורם, והיא נבדקת גם במבחן מיצ”ב, שבו שתי המשימות הראשונות הן משימות הבנת הנשמע. בניגוד לקטע קריאה, שהתלמידים יכולים לקרוא שוב ושוב או לחזור אליו לשם איתור מידע, הבנת הנשמע מחייבת הקשבה וריכוז מאחר שהקטע מושמע פעמיים בלבד.    

האתגרים העומדים בפני התלמידים:

היקף החומר ורמת הלימוד: רוב התלמידים והתלמידות יחוו אתגר מאחר שרמת הקושי בשיעור האנגלית לכיתה ח’ עולה.

מבחן המיצ”ב: מבחן זה נועד ללמוד את הישגי התלמידים בכל הארץ ולספק נתונים כלל ארציים למשרד החינוך. בבתי ספר רבים שמים דגש על מבחן זה וכוללים מרתונים לקראת המבחן. דבר זה יכול להלחיץ את התלמידים. חשוב לציין שאין סיבה להלחץ מאחר שמטרת המבחן היא לספק נתונים למשרד החינוך על רמת האנגלית של כלל התלמידים בארץ ולא על תלמיד או תלמידה ספציפיים.   

חלוקה להקבצות: בכיתה ח’ התלמידים מחולקים לראשונה להקבצות. בכל הקבצה התלמידים לומדים ברמת קושי שונה ובקצב שונה ולכן מתחילים להווצר פערי לימוד בין ההקבצות השונות. שיבוץ בהקבצה מסויימת עשוי להשפיע על מספר יחידות הלימוד לבגרות אליהם ישובץ התלמיד בתיכון.

עומס בלימודים: כמעט כל תלמיד ותלמידה בכיתה ח’ יספרו לכם שהעומס בכיתה ח’ גדול באופן משמעותי מזה שחוו בכיתה ז’. זה נכון. לרוב בשנה זו מערכת השעות שלהם עמוסה יותר ויש להם יותר שיעורי בית.

ידיעות חשובות

משרד החינוך הודיע כי החל משנת הלימודים תשפ”א מבחני “תמונת מצב בחינוך” יחליפו את מבחני המיצ”ב כדי לבדוק את הישגי התלמידים. המבחנים החדשים יכללו גם מבחנים פנימיים של בתי הספר וגם מבחנים חיצוניים של משרד החינוך.
מבחני הערכה פנימיים: בכל בית ספר ייבחנו התלמידים מכיתה א’ ועד כיתה י’ במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים.
מבחני הערכה חיצוניים: המבחנים יערכו בתחילת השנה. תלמידי כיתות ד’ ו-ח’ ישתתפו בהערכה באוריינות שפה. בנוסף, כל בתי הספר ישתתפו אחת לשנה גם בהערכה משתנה – כיתות ה’ ו-ו’ ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם או באנגלית, ותלמידי כיתות ח’ ו-ט’ ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם, באנגלית או במדעים.
בשונה מהמיצ”ב בתי הספר ידעו את תאריך הבחינה, אך הם לא ידעו באיזו תחום התלמידים ייבחנו ואיזו שכבת גיל תבחן, זאת כדי למנוע הכנה מקדימה.

כיצד מרכזי הלמידה של מטיק יכולים לעזור לך

אבחון רמת התלמיד ובניית תכנית לימודים אישית עבורו, שיכולה להתאים גם לתלמיד בהקבצה נמוכה שצריך לסגור פערים ולשפר את הרמה שלו כדי להצליח לעלות הקבצה. למידה בקבוצות קטנות של 3 – 5 תלמידים ותלמידות עם מורה לאנגלית מקצועי בעל ניסיון רב.

עלייה של 30% בציון בתוך שלושה חודשים. הגעה לרמה שממצה את הפוטנציאל של התלמיד בתוך שנה ואף מעבר להקבצה גבוהה יותר.

קשר רציף של המורה במטיק עם המורה לאנגלית של התלמיד. בכל הקבצה התלמידים לומדים חומר לימודי שונה ולכן הקשר עם מורי בית הספר חשוב מאוד כדי לעבוד עם התלמיד בצורה ממוקדת לפי הצרכים שלו.

התאמת ההסבר לצורת החשיבה של התלמיד, כך שגם תלמיד שצבר פערים בכיתה יוכל להצליח להשלים אותם בעזרת ההסבר שהכי מתאים לו.

השקעה בפן האישי/רגשי – בכיתה ח’ ישנו עומס גדול בלימודים ורמת הלימוד הינה גבוהה יותר. בשל כך, תלמידים רבים מרגישים לחץ רב ומתקשים להתמודד עם העומס. הצוות של מטיק יודע כיצד לסייע לתלמידים להתגבר על העומס הרב ולהצליח במבחנים.

תרגול ודפי עבודה באנגלית לכיתה ח'

דוגמאות לשאלות:

מבחני מיצ"ב באנגלית לכיתה ח':

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

קישורים חשובים:

תלמידים והורים מספרים:

5.0
powered by Facebook
רמיז מרדכי
רמיז מרדכי
2019-09-19T10:12:04+0000
שלום רב,אני רמיז מרדכי.אני ואישתי משקיעים המון בחינוך ילדינו ,בתגבורים של שיעורים פרטיים ובספורט. בני עידן מרדכי לומד בבית"ס בגין גדרה ,השנה עלה לכיתה יא .בדיעבד הוא התקשה במתמטיקה ,מורים במתמטיקה בבי"ס טענו שעידן לא משקיע לא לומד מספיק לא האמינו בו ולא יזמו גישה אישית בשיחות מוטיבציה עם עידן הבנתי שיש לו מוטיבציה ורצון ללמוד אך לא הצליח להבין את החומר הנלמד ,כאשר לא מבינים משהו מייד יש ירידה המוטיבציה הרגשת נחיתות ואי הצלחה וסלידה כלפי לימודים. מזה שנתיים עידן לומד אצל אוריאל שקד במטיק.תבינו הגענו למטיק מטעמי חיסכון כי השקענו המון כסף בשיעורים פרטיים שלא הניבו פרי. לכן אני חוזר שוב לאוריאל שקד ורוצה לפרגן ולשבח אותו,מורה שמוביל את התלמידיו מאמין בהם רואה בעבודתו שליחות גדולה!!!אלה לא סתם מילים ושבחים יש מאחוריהם שעות רבות של עבודה קשה גם על חשבון זמן הפרטי שלו בוואטסאפים הודעות סמס של עזרה בלימודים. כנ"ל עידן מאוד רצה ללמוד אך כמעט הדרדר ופיתח סלידה ללימודים,אך למזלנו התחיל ללמוד אצל אוריאל שקד.הדברים התחילו להשתנות עידן חזר משיעורים עם מוטיבציה עם הבנה של החומר הנלמד עם רצון להשלים שיעורי בית ולהצליח, התחיל לגלות עניין המתמטיקה התעקש לעלות רמה .בשיחות עם עידן הבנתי שיש כאן מורה אמיתי,שמעתי מעידן כל פעם "אלוואי והיו לי מורים כאלה בבית"ס שמאמינים בי יודעים להסביר את החומר הנלמד"גם בשיחות ופגישות שלי עם המורים במתמטיקה בבית"ס שמעתי שהוא לא לומד מספיק ולא משקיע וגם לא כדאי לו לעלות רמה ל5 יחידות מתמטיקה כי צריך שתהיה לו חשיבה מתמטית אך אני ראיתי שעידן מודאג מהמצב וחשוב לו להצליח לעלות ל5 יחידות ,הוא האמין בעצמו שהוא מסוגל וזה העתיד שלו שהוא בחר.אני תמחתי בעידן והרגשתי שזה לא מספיק ומאצע הדרך פוגשים במלח הארץ אוריאל שקד מורה משכמו ומעלה שרואה בעבודתו שליחות חייו,גישה אישית ידע יכולת להרצאות ולהסביר התמדה ואימונה בתלמידים.מורה דרך ברמה פסיכולוגית ,אישית חברתית מנטלית רגשית עד לרמה של חלוקת לוז יומי ושבועי של התלמיד וליו דווקא לימודים אלה גם פנאי חברים ספורט כושר משפחה.זה גרם לעידן לרוץ לשולחן לימודים להשלים שיעורי בית, כי הוא הבין שזאת הדרך להצליח .אוריאל יוזם שיחות עם ההורים לא רק מתעניין אלה גם מכוון ומיישר קו עם ההורים על מנת לתמוך מהבית בתלמיד.חברים זה לא מובן מאליו על חשבון זמנו הפנוי ,מצאתי את עצמי משוחח עם אוריאל על עידן כמה תמיכה ודאגה כמה חשוב לו שהתלמידים שלו יצליחו .חשוב לציין שעידן עלה ל 5 יחידות לכן אינני יכול כי בנאדם להשאר אדיש.אני אומר לכם באמת מכל הלב אלוואי שבמערכת חינוך שלנו יהיהו אנשים חשובים כמו אוריאל שקד.חשוב לי לתמוך ולפרגן לאוריאל,עבודתו לא לשווא היא חשובה והוא איש חשוב לנו. !!!בהצלחה עלה להצליח אוריאל בברכה רמיז מרדכי!!!!!
נועה פרח
נועה פרח
2019-05-23T13:18:11+0000
ביתי בכיתה ט בשיעורים פרטיים שנה שנייה דרך מטיק מומלץ מאוד,המורים מעולים קשובים ואיכפתיים. יש גמישות מבחינת השעות. במידה ולא מסתדר הם מחזירים שיעורים .
Muri Krako
Muri Krako
2019-05-20T14:57:37+0000
בני בכיתה י׳ ולומד כבר כשנה מתמטיקה ב״מטיק״. יש לי רק מילים טובות על צוות המורים- איכפתיים, מעורבים וכמובן- רציניים. אני ממליצה על מורי מטיק במתמטיקה, ומניחה שגם במקצועות אחרים המורים הם מקצועיים וערכיים.
אדוה יפהר
אדוה יפהר
2019-05-19T13:48:51+0000
מומלץ בחום. צוות מקצועי ואיכפתי. מנסיון מוצלח של כמעט 3 שנים.
Dafna Reuven
Dafna Reuven
2019-05-16T15:55:25+0000
הבן שלי לומד כבר שנה במטיק. השיפור עצום!!! הוא נתרם מאוד מהמקצועיות ההכלה וההבנה. אסף המורה הוא פשוט נפלא ומקצועי... מומלץ בחום👍🏻👍🏻
לימור בן חמו
לימור בן חמו
2019-01-06T10:23:04+0000
שנה שנייה של הצלחה, הבן שלי לומד אנגלית .מגיע בשמחה מקבל יחס אישי ומותאם לימודית לרמה שלו. מדריכים מקצוענים, מחיר ושירות הוגן. מרוצים וממליצים בחום .
סימנטוב אמריו
סימנטוב אמריו
2018-12-30T16:26:41+0000
2 הילדים שלי לומדים במטיק, מורים מצוינים יחס אישי ואכפתי , הציונים שלהם השתפרו מאוד. תודה רבה 👍
Yakov Shnaidman
Yakov Shnaidman
2018-12-27T18:34:03+0000
הילדה לומדת כבר והציון שלה עלה באופן משמעותי. בית ספר מומלץ מאוד. יחס אישי מעולה. המורים הצליחו לפתח בה עניין למקצועות הריאליים.
גדי עבאדי
גדי עבאדי
2018-12-26T11:52:52+0000
מורים מקצועיים עם יחס אישי,למרות שלומדים בקבוצה, משפרים לילדים את ביטחון ומקדמים אותם בלימודים! שלושת הילדים שלי נמצאים בשיעורי אנגלית עם גלעד, שלצערי הרב אנחנו נפרדים ממנו בקרוב, מורה מדהים עם יחס אישי . התרומה שלו לילדים שלי עצומה, התקדמות בלימוד, שיפור בציונים והכי חשוב שיפור ענק בביטחון שלהם. הבת הגדולה שלי לומדת גם מתמטיקה עם אוריאל , וגם פה השינוי עצום. היחס למתמטיקה השתנה ....פתאום נראה שהיא אוהבת מתמטיקה חחח. הוא שיפר לה את הביטחון והיא התקדמה בצורה משמעותית...היא לפני בגרות והציונים שלה מדהימים. אחרי כל מה שכתבתי אפשר להבין למה אני ממליץ בחום על מטיק !

לפרטים נוספים

סגירת תפריט