מטיק // לימודי אנגלית // אנגלית לכיתה ט’

אנגלית לכיתה ט'

מה לומדים באנגלית לכיתה ט'?

בלימודי האנגלית בכיתה ט’ התלמידים מסיימים את כל החומר הלימודי של חטיבת ביניים ומתחילים להתכונן לקראת הבגרויות בתיכון. לשנה זו חשיבות רבה עבור התלמידים מכיוון שהציונים שיקבלו בכיתה ט’ יקבעו את  שיבוצם במספר יחידות הלימוד באנגלית אותם יעשו לבגרות.

חומר הלימוד מורכב משישה תחומים:

הבנת הנקרא: בשיעורי האנגלית בכיתה ט’ מתמודדים לראשונה עם קטעי הבנת הנקרא הלקוחים מבחינות בגרות. תלמידי הקבצה א1, ההקבצה הגבוהה ביותר, יפתרו במהלך השנה שאלון C, בעוד שתלמידי הקבצות נמוכות יותר יתמודד עם שאלון A ו-B.

דקדוק: באנגלית לכיתה ט’ מתחילים בחזרה על חמשת הזמנים הבסיסיים – הווה פשוט, הווה ממושך, עבר פשוט, עבר ממושך ועתיד. לאחר מכן, תלמידי ההקבצות הגבוהות מתחילים ללמוד את הזמנים המושלמים (Perfect), אשר קשים יותר מהזמנים הבסיסיים באופן משמעותי. כמו כן, לומדים חומר דקדוקי ותחבירי מתקדם כגון Temporals ומשפטי תנאי.

אוצר מילים: במהלך השנה בכל יחידת לימוד באנגלית בכיתה ט’ מוצגות לתלמידים כמה עשרות מילים חדשות שעליהם ללמוד להכתבות ובחנים. במקרים רבים, הבוחן כולל משפטים שחסרה בהם מילה ומחסן מילים שממנו על התלמידים לבחור את המילה החסרה. בניגוד להכתבה, שדורשת אך ורק היכרות עם המילה שנלמדה, בחני אוצר מילים דורשים גם הבנת משפטים שלמים ואסטרטגיות התמודדות, כגון היכרות עם חלק הדיבר של המילה.

כתיבה: בכיתה ט’ ממשיכים לכתוב חיבורים מלאים באנגלית, כאשר מספר המילים הנדרש גדול יותר (140-100 מילים לעומת 80-100 בכיתה ח’). כמו כן, התלמידים מצופים להפגין שליטה במגוון זמנים ומבנים שונים בשפה. בין סוגי הכתיבה נלמדים באנגלית בכיתה ט’ נמצאים חיבור תאורי, חיבור דעה, חיבור בעד ונגד ומכתב.

דיבור: בשיעורי אנגלית לכיתה ט’ התלמידים מתבקשים להציג בעל פה בפני הכיתה פרויקט שעשו או מצגת שהכינו בנושאים שונים, כגון אדם נערץ. על התלמידים להציג בפי הכיתה במשך כ-5 דקות.

שמיעה: בשיעורי אנגלית בכיתה ט’ התלמידים נחשפים לקטעי הבנת הנשמע, ועליהם לענות על שאלות על קטעים אלה. בניגוד לקטע קריאה, שהתלמידים יכולים לקרוא שוב ושוב או לחזור אליו לשם איתור מידע, הבנת הנשמע מחייבת הקשבה וריכוז מאחר שהקטע מושמע פעמיים בלבד.

חלוקה להקבצות:

בכיתה ט’ התלמידים ממשיכים ללמוד בהקבצות לאחר שחולקו להקבצות בתחילת כיתה ח’. בכל הקבצה לומדים ברמת לימוד אחרת ובקצב שונה ולכן מתחילים להווצר פערים בין התלמידים. כמו כן, כל הקבצה מייעדת את התלמידים למספר יחידות מסויים לבגרות, כך למשל תלמידי הקבצה א’ מיועדים לרוב ל – 4 – 5 יח”ל.

ההקבצה אליה משובצים התלמידים בכיתה ט’ והציונים שיקבלו בשנה זו ישפיעו על שיבוצם במספר היחידות אותם יעשו לבגרות באנגלית. כיתה ט’ זו ההזדמנות האחרונה של התלמידים לעשות מבחן מעבר ולעלות הקבצה ביתר קלות יחסית, מכיוון שהחל מכיתה י’ נוצר פער לימודי גדול יותר בין ההקבצות שהופך את התהליך למורכב וקשה יותר.

כיצד מרכזי הלמידה של מטיק יכולים לעזור לך

בניית תכנית לימודים אישית לכל תלמיד אשר מתאימה גם לתלמידים שרוצים לעלות הקבצה כדי להשתבץ במספר יחידות גבוהה יותר בבגרות בשנה הבאה. עבודה פרטנית עם כל תלמיד בקבוצות קטנות של 3 – 5 תלמידים עם מורה בעל ניסיון רב בהכנת תלמידים לקראת הבגרויות.

עלייה בציון של 30% בתוך שלושה חודשים. בתוך שנה הגעה לרמה שממצה את הפוטנציאל של התלמיד ויכולה לאפשר לתלמיד לעלות הקבצה.

קשר רציף עם ההורים ועם המורה לאנגלית של התלמיד. כך המורים של מטיק תמיד מעודכנים בחומר הלימודי בכל הקבצה ויכולים לעזור לתלמיד בצורה ממוקדת שתביא אותו לתוצאות הטובות ביותר.

התאמת ההסבר לתלמידים – כל תלמיד יכול ללמוד לפי שיטת הלימודים שהכי מתאימה לו וכך להצליח להבין את החומר בצורה מיטבית ולשפר רבות את ההצלחה שלו בלימודי האנגלית.

השקעה בפן האישי/רגשי של התלמיד – עם החלוקה להקבצות תלמידים רבים נכנסים ללחץ גדול מההשפעה של כך על שיבוצם למספר היחידות בתיכון. הצוות של מטיק מודע לכך ומסייע לתלמידים בהפחתת הלחץ ובבניית הביטחון שלהם לקראת הבגרויות בתיכון.

תרגול ודפי עבודה באנגלית לכיתה ט'

דוגמאות לשאלות:

Describe volunteer work you have done. Explain how you felt about it

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

קישורים חשובים:

שיעורים פרטיים באנגלית לכיתה ט’

רשימת סניפים

מבחנים ודפי עבודה להורדה בחינם

תלמידים והורים מספרים:

5.0
powered by Facebook
רמיז מרדכי
רמיז מרדכי
2019-09-19T10:12:04+0000
שלום רב,אני רמיז מרדכי.אני ואישתי משקיעים המון בחינוך ילדינו ,בתגבורים של שיעורים פרטיים ובספורט. בני עידן מרדכי לומד בבית"ס בגין גדרה ,השנה עלה לכיתה יא .בדיעבד הוא התקשה במתמטיקה ,מורים במתמטיקה בבי"ס טענו שעידן לא משקיע לא לומד מספיק לא האמינו בו ולא יזמו גישה אישית בשיחות מוטיבציה עם עידן הבנתי שיש לו מוטיבציה ורצון ללמוד אך לא הצליח להבין את החומר הנלמד ,כאשר לא מבינים משהו מייד יש ירידה המוטיבציה הרגשת נחיתות ואי הצלחה וסלידה כלפי לימודים. מזה שנתיים עידן לומד אצל אוריאל שקד במטיק.תבינו הגענו למטיק מטעמי חיסכון כי השקענו המון כסף בשיעורים פרטיים שלא הניבו פרי. לכן אני חוזר שוב לאוריאל שקד ורוצה לפרגן ולשבח אותו,מורה שמוביל את התלמידיו מאמין בהם רואה בעבודתו שליחות גדולה!!!אלה לא סתם מילים ושבחים יש מאחוריהם שעות רבות של עבודה קשה גם על חשבון זמן הפרטי שלו בוואטסאפים הודעות סמס של עזרה בלימודים. כנ"ל עידן מאוד רצה ללמוד אך כמעט הדרדר ופיתח סלידה ללימודים,אך למזלנו התחיל ללמוד אצל אוריאל שקד.הדברים התחילו להשתנות עידן חזר משיעורים עם מוטיבציה עם הבנה של החומר הנלמד עם רצון להשלים שיעורי בית ולהצליח, התחיל לגלות עניין המתמטיקה התעקש לעלות רמה .בשיחות עם עידן הבנתי שיש כאן מורה אמיתי,שמעתי מעידן כל פעם "אלוואי והיו לי מורים כאלה בבית"ס שמאמינים בי יודעים להסביר את החומר הנלמד"גם בשיחות ופגישות שלי עם המורים במתמטיקה בבית"ס שמעתי שהוא לא לומד מספיק ולא משקיע וגם לא כדאי לו לעלות רמה ל5 יחידות מתמטיקה כי צריך שתהיה לו חשיבה מתמטית אך אני ראיתי שעידן מודאג מהמצב וחשוב לו להצליח לעלות ל5 יחידות ,הוא האמין בעצמו שהוא מסוגל וזה העתיד שלו שהוא בחר.אני תמחתי בעידן והרגשתי שזה לא מספיק ומאצע הדרך פוגשים במלח הארץ אוריאל שקד מורה משכמו ומעלה שרואה בעבודתו שליחות חייו,גישה אישית ידע יכולת להרצאות ולהסביר התמדה ואימונה בתלמידים.מורה דרך ברמה פסיכולוגית ,אישית חברתית מנטלית רגשית עד לרמה של חלוקת לוז יומי ושבועי של התלמיד וליו דווקא לימודים אלה גם פנאי חברים ספורט כושר משפחה.זה גרם לעידן לרוץ לשולחן לימודים להשלים שיעורי בית, כי הוא הבין שזאת הדרך להצליח .אוריאל יוזם שיחות עם ההורים לא רק מתעניין אלה גם מכוון ומיישר קו עם ההורים על מנת לתמוך מהבית בתלמיד.חברים זה לא מובן מאליו על חשבון זמנו הפנוי ,מצאתי את עצמי משוחח עם אוריאל על עידן כמה תמיכה ודאגה כמה חשוב לו שהתלמידים שלו יצליחו .חשוב לציין שעידן עלה ל 5 יחידות לכן אינני יכול כי בנאדם להשאר אדיש.אני אומר לכם באמת מכל הלב אלוואי שבמערכת חינוך שלנו יהיהו אנשים חשובים כמו אוריאל שקד.חשוב לי לתמוך ולפרגן לאוריאל,עבודתו לא לשווא היא חשובה והוא איש חשוב לנו. !!!בהצלחה עלה להצליח אוריאל בברכה רמיז מרדכי!!!!!
נועה פרח
נועה פרח
2019-05-23T13:18:11+0000
ביתי בכיתה ט בשיעורים פרטיים שנה שנייה דרך מטיק מומלץ מאוד,המורים מעולים קשובים ואיכפתיים. יש גמישות מבחינת השעות. במידה ולא מסתדר הם מחזירים שיעורים .
Muri Krako
Muri Krako
2019-05-20T14:57:37+0000
בני בכיתה י׳ ולומד כבר כשנה מתמטיקה ב״מטיק״. יש לי רק מילים טובות על צוות המורים- איכפתיים, מעורבים וכמובן- רציניים. אני ממליצה על מורי מטיק במתמטיקה, ומניחה שגם במקצועות אחרים המורים הם מקצועיים וערכיים.
אדוה יפהר
אדוה יפהר
2019-05-19T13:48:51+0000
מומלץ בחום. צוות מקצועי ואיכפתי. מנסיון מוצלח של כמעט 3 שנים.
Dafna Reuven
Dafna Reuven
2019-05-16T15:55:25+0000
הבן שלי לומד כבר שנה במטיק. השיפור עצום!!! הוא נתרם מאוד מהמקצועיות ההכלה וההבנה. אסף המורה הוא פשוט נפלא ומקצועי... מומלץ בחום👍🏻👍🏻
לימור בן חמו
לימור בן חמו
2019-01-06T10:23:04+0000
שנה שנייה של הצלחה, הבן שלי לומד אנגלית .מגיע בשמחה מקבל יחס אישי ומותאם לימודית לרמה שלו. מדריכים מקצוענים, מחיר ושירות הוגן. מרוצים וממליצים בחום .
סימנטוב אמריו
סימנטוב אמריו
2018-12-30T16:26:41+0000
2 הילדים שלי לומדים במטיק, מורים מצוינים יחס אישי ואכפתי , הציונים שלהם השתפרו מאוד. תודה רבה 👍
Yakov Shnaidman
Yakov Shnaidman
2018-12-27T18:34:03+0000
הילדה לומדת כבר והציון שלה עלה באופן משמעותי. בית ספר מומלץ מאוד. יחס אישי מעולה. המורים הצליחו לפתח בה עניין למקצועות הריאליים.
גדי עבאדי
גדי עבאדי
2018-12-26T11:52:52+0000
מורים מקצועיים עם יחס אישי,למרות שלומדים בקבוצה, משפרים לילדים את ביטחון ומקדמים אותם בלימודים! שלושת הילדים שלי נמצאים בשיעורי אנגלית עם גלעד, שלצערי הרב אנחנו נפרדים ממנו בקרוב, מורה מדהים עם יחס אישי . התרומה שלו לילדים שלי עצומה, התקדמות בלימוד, שיפור בציונים והכי חשוב שיפור ענק בביטחון שלהם. הבת הגדולה שלי לומדת גם מתמטיקה עם אוריאל , וגם פה השינוי עצום. היחס למתמטיקה השתנה ....פתאום נראה שהיא אוהבת מתמטיקה חחח. הוא שיפר לה את הביטחון והיא התקדמה בצורה משמעותית...היא לפני בגרות והציונים שלה מדהימים. אחרי כל מה שכתבתי אפשר להבין למה אני ממליץ בחום על מטיק !

לפרטים נוספים

סגירת תפריט