מתמטיקה לכיתה ח

בכיתה ח' רמת הקושי בלימודים עולה. התרגילים במתמטיקה משלבים כמה נושאי לימוד, ומצריכים מהתלמידים חשיבה אינטגרטיבית. בנוסף, בכיתה ח' בדרך כלל מחלקים את התלמידים להקבצות במתמטיקה לפי הרמה שלהם בשנה הקודמת ובתחילת כיתה ח', דבר אשר משפיע על המסלול אליו ישובצו בבגרות.

כדי להצליח במתמטיקה בכיתה ח' חשוב מאוד שבסיס הידע יהיה חזק מאוד. כדאי לתרגל כל נושא בנפרד, ולאחר הבנה מוחלטת של הנושא, לעבור לתרגול משולב בנושאים אחרים. 

כדי לעזור לכם להצליח במתמטיקה בכיתה ז' ריכזנו כאן את כל מה שאתם צריכים כדי לתרגל – דפי עבודה ומבחנים שכתבו צוות המורים המקצועיים שלנו ומאגר מבחני מיצ"ב.

מתכוננים למבחן סוף שנה במתמטיקה בכיתה ח'?

רכשו את חבילת המבחנים למתמטיקה בכיתה ח' שכתבו צוות המורים המקצועיים של מטיק כדי לסיים את השנה בהצלחה!

החבילה כוללת 6 מבחנים עם תשובות על כל החומר של כיתה ח': 2 מבחנים על החומר של המחצית הראשונה, 2 מבחנים על החומר של המחצית השנייה, ו-2 מבחנים מסכמים מקיפים.

דפי עבודה לפי נושאים במתמטיקה לכיתה ח'

תלמידים יקרים, ריכזנו עבורכם דפי עבודה מחולקים על פי נושאים, הכוללים את כל חומר הלימוד הנלמד במתמטיקה בכיתה ח'. חלק מהקבצים הם חינמיים ונכתבו ע"י משרד החינוך וחלק מהקבצים הם דפי עבודה בתשלום הכוללים תשובות שכתבו צוות המומחים של מטיק. 

יש תרגיל שלא הצלחתם לפתור? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.

מעוניינים לקבל עזרה ממורה פרטי? מזמינים אתכם לקרוא עוד על המורים הפרטיים של מטיק בעמוד מורה פרטי למתמטיקה ולתאם איתם שיעורים.

התחום המספרי: אחוזים, הסתברות, סטטיסטיקה, יחס, פרופורציה, קנה מידה ונפח

התחום האלגברי: ציר המספרים, משוואת קו ישר, משוואות, מערכת משוואות, אי שיוויונות ובעיות מילוליות

התחום הגיאומטרי: זוויות, שטחים והיקפים, משולשים, סימטריה וגופים, חפיפה, דמיון ומשפט פיתגורס

מבחנים במתמטיקה לכיתה ח'

מבחני מיצ"ב במתמטיקה לכיתה ח'

לפניכם קובץ עם שאלות ממיצ"בים לדוגמה ושני מבחנים מהשנים האחרונות. לעוד מבחנים הכנסו לעמוד מאגר מבחני מיצ"ב.

דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ח' עם פתרונות מלאים

לפניכם מאגר דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ח' ממשרד החינוך. כל דף עבודה מכיל בין 11-20 שאלות בנושאי הלימוד במתמטיקה לכיתה ח' – יחס, פרופורציה וקנה מידה, חפיפת משולשים, זווית חיצונית למשולש, תיכון במשולש, משולש שווה שוקיים, דמיון משולשים ומצולעים, משפט פיתגורס, הפונקציה הקווית, משוואות, אי שוויונות ושאלות מילוליות, סטטיסטיקה. 
צירפנו גם את הפתרונות המלאים לכל דפי העבודה.

שאלות ותשובות

בתחום המספרי ילמדו התלמידים בתחילת השנה את מושג היחס אשר יהווה בסיס למגוון נושאים שילמדו במהלך השנה כמו דמיון משולשים, שיפוע של קו ישר, אחוזים, הסתברות ועוד.

לימוד התחום האלגברי במתמטיקה לכיתה ח' מבוסס על נושאים הנלמדו בכיתה ז' כמו פתרון משוואה ומושג הפונקציה. במהלך השנה התלמידים יעמיקו בנושאים אלו וילמדו פעולות אלגבריות חדשות כמו פתרון מערכות משוואות קווית בשני נעלמים ומשוואת עם ערך מוחלט.

בתחום הגאומטרי, התלמידים עסקו עד כה בעיקר בחישובים גאומטריים, בשיעורי המתמטיקה לכיתה ח' התלמידים יעסקו בחשיבה היסקית וילמדו משפטי חפיפה ודמיון וכיצד להוכיח תכונות גאומטריות.

יש תרגיל שלא הצלחתם לפתור? יש לכם שאלה בנושאי הלימוד במתמטיקה לכיתה ח'?

מוזמנים להשאיר לנו כאן תגובה עם פרטי התרגיל ונשמח לעזור לכם עם הפתרון!

שימו לב לכתוב לנו מאיזה דף עבודה התרגיל נלקח, באיזה עמוד הוא נמצא ואת מספר התרגיל 😊

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לשמוע על המורים הפרטיים שלנו?

השאירו פרטים ונתקשר בהקדם