אנגלית לכיתה ח

בכיתה ח' רמת הקושי עולה והתלמידים נאלצים להתמודד עם היקף לימודים רחב יותר.

כמו כן, בסוף השנה נבחנים התלמידים במבחן המיצ"ב אשר בודק את רמת לימודי האנגלית והישגי התלמידים בכל הארץ ובבתי הספר שמים דגש רב בהכנה למבחן.

יש לכם שאלה על חומר הלימוד? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.

מרגישים שיש נושא שלם שאתם לא מספיק מבינים אותו? צריכים עזרה לקראת מבחן באנגלית?

מוזמנים לקרוא כאן למטה איך מטיק יכולה לעזור לכם. בנוסף, תוכלו לבקר בעמוד מורה פרטי לאנגלית כדי לראות את מסלולי הלימוד שלנו.

בכיתה ח' רמת הקושי עולה והתלמידים נאלצים להתמודד עם היקף לימודים רחב יותר.

כמו כן, בסוף השנה נבחנים התלמידים במבחן המיצ"ב אשר בודק את רמת לימודי האנגלית והישגי התלמידים בכל הארץ ובבתי הספר שמים דגש רב בהכנה למבחן.

יש לכם שאלה על חומר הלימוד? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם הפתרון.

מרגישים שיש נושא שלם שאתם לא מספיק מבינים אותו? צריכים עזרה לקראת מבחן באנגלית?

מוזמנים לקרוא כאן למטה איך מטיק יכולה לעזור לכם. בנוסף, תוכלו לבקר בעמוד שיעורים פרטיים באנגלית כדי לראות את מסלולי הלימוד שלנו.

מה תמצאו בעמוד?

חבילת מבחנים לכיתה ח'

תלמידים יקרים, יצרנו עבורכם חבילה של 5 מבחנים שנכתבו על-ידי צוות המורים המקצועיים של מטיק כדי שתוכלו לתרגל את חומר הלימוד. המבחנים מתאימים בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתה ח'.

פירוט הנושאים:

  • אנסין הבנת הנקרא- טקסט עם שאלות.
  • אוצר מילים – בהתאם ל LEXICAL BAND 2 של משרד החינוך.
  • דקדוק-  Future simple, be going to. Simple Past, Past Progressive Present Perfect Simple, Gerunds, Comparatives and superlatives, Present Simple, Present Progressive.
  • משימת כתיבה בנושאים שונים
  • חבילת אנסינים לכיתה ח'

    חבילה של 3 אנסינים עם 6-7 שאלות פתוחות ואמריקאיות, כולל תשובות מלאות.

    נכתבו ע"י צוות המורים של מטיק. 

    אנסין באנגלית לכיתה ח׳

    ריכזנו עברוכם מספר טקסטים באנגלית עם שאלות ופתרונות מלאים. 

    ״אנסין״: קטע קריאה ושאלות ברמת הקבצה א׳ באנגלית.

    ״טקסט״: קטע קריאה ושאלות ברמת הקבצה ב׳ באנגלית. 

    טקסטים באנגלית לכיתה ח'

    דפי עבודה באנגלית לכיתה ח׳

    תלמידים יקרים, ריכזנו עבורכם דפי עבודה כדי שתוכלו לתרגל את חומר הלימוד באנגלית לכיתה ח'. הדפים כוללים בתוכם הסבר מקצועי על הדברים שצריך לדעת, תרגול ותשובות לתרגול.

    דפי העבודה באנגלית לכיתה ח' מחולקים לפי נושאי הלימוד, כדי שתוכלו לתרגל כל נושא באופן ממוקד ומעמיק ולוודא שאתם שולטים בחומר הלימוד.

    יש שאלה שלא הצלחתם לפתור? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בחלק התחתון של העמוד ונחזור אליכם עם התשובה.

    מאגר מבחני מיצ״ב באנגלית לכיתה ח׳

    שאלות ותשובות

    חומר הלימוד מורכב משישה תחומים:

    הבנת הנקרא: בשיעורי אנגלית לכיתה ח' מתמודדים התלמידים עם קטעי הבנת הנקרא ארוכים וקשים יותר מאלה שנלמדו עד כה. מבחן המיצ"ב כולל לא פחות משלושה קטעי הבנת הנקרא באורכים שונים. הבנת הנקרא הוא התחום העיקרי בלימודי האנגלית, דבר שמשתקף גם במשקל הרב שיש לו בבחינת הבגרות – בין 60% ל-70%.

    דקדוק לכיתה ח': בכיתה ח' התלמידים חוזרים על שלושת הזמנים שלמדו בכיתה ז' – הווה פשוט (Present simple), הווה ממושך (Present progressive) ועבר פשוט (Past simple). לאחר מכן, הם לומדים זמן נוסף – עבר ממושך (Past progressive). כמו כן, הם לומדים חומר דקדוקי ותחבירי נוסף כגון: 
    עתיד Future
    (Modals (can, can’t should, must, mustn’t,might,may,have to, able to
    Comparative and superlative adjectives
    (Passive (present simple, past simple, future simple

    אוצר מילים: במהלך השנה בכל יחידת לימוד באנגלית לכיתה ח' מוצגות לתלמידים כמה עשרות מילים חדשות שעליהם ללמוד להכתבות ובחנים. במקרים רבים, הבוחן כולל משפטים שחסרה בהם מילה ומחסן מילים שממנו על התלמידים לבחור את המילה החסרה. בניגוד להכתבה, שדורשת אך ורק היכרות עם המילה שנלמדה, בחני אוצר מילים דורשים גם הבנת משפטים שלמים ואסטרטגיות התמודדות, כגון היכרות עם חלק הדיבר של המילה.  

    כתיבה: בשיעורי אנגלית בכיתה ח' ממשיכים לכתוב חיבורים מלאים באנגלית, כאשר מספר המילים הנדרש גדול יותר (80-100 מילים לעומת 60-80 בכיתה ז'). כמו כן, התלמידים מצופים להפגין שליטה במגוון זמנים ומבנים שונים בשפה. בין סוגי הכתיבה נלמדים בכיתה ח' נמצאים חיבור תאורי, חיבור דעה, חיבור בעד ונגד ומכתב. גם מבחן מיצ"ב כולל משימת כתיבה.  

    דיבור: בכיתה ח' התלמידים מתבקשים להציג בעל פה בפני הכיתה פרויקט שעשו או מצגת שהכינו בנושאים שונים, כגון אדם נערץ. בעוד שבכיתה ז' נדרשים התלמידים לדבר כדקה בפני הכיתה, בכיתה ח' עולה משך הזמן ל-5 דקות.  

    שמיעה: באנגלית לכיתה ח' התלמידים נחשפים לראשונה לקטעי הבנת הנשמע, ועליהם לענות על שאלות על קטעים אלה. הבנת הנשמע היא מיומנות חדשה עבורם, והיא נבדקת גם במבחן מיצ"ב, שבו שתי המשימות הראשונות הן משימות הבנת הנשמע. בניגוד לקטע קריאה, שהתלמידים יכולים לקרוא שוב ושוב או לחזור אליו לשם איתור מידע, הבנת הנשמע מחייבת הקשבה וריכוז מאחר שהקטע מושמע פעמיים בלבד.    

    קודם כל מומלץ ללמוד כמה שיותר ימים לפני המבחן במנות קטנות, ולא לרכז את הלמידה ליום-יומיים אינטנסיביים.

    המפתח להצלחה באנגלית הוא תרגול! לאורך התרגולים, סמנו לעצמכם שאלות שלא הצלחתם ומילים שלא ידעתם. כך תייצרו לעצמם מאגר מילים חדשות אותו תוכלו לשנן לקראת המבחן.

    בנושאים בהם אתם מתקשים, כדאי לעבור שוב על החומר התיאורטי. אם יש משהו לא ברור, אל תהססו לפנות לחבר, הורה או מורה פרטי שיעזרו לכם.

    לאחר שעברתם על כל הנושאים, כדאי לעשות סימולציה של המבחן כדי לתרגל את כל הנושאים ביחד.

    בהצלחה!

    צריכים עזרה באנגלית לכיתה ח׳?

    הרשמו ל-3 שיעורי ניסיון אונליין עם מורה פרטי לאנגלית שיאבחן את הרמה והידע שלכם בחומר הלימוד, יתחיל ללמד אתכם את החומר בצורה ממוקדת ויבנה לכם תכנית לימודים אישית.
    החבילה כוללת שיעור פרטי + 2 שיעורי תרגול בקבוצה קטנה, בה המורה עובד עם כל תלמיד באופן אישי לפי תכנית הלימוד שלו.
     

    יש לכם שאלה בנושאי הלימוד באנגלית לכיתה ח'?

    השאירו תגובה ונשמח לעזור לכם 🙂

    9 תגובות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *