מטיק // לימודי מתמטיקה // מתמטיקה לכיתה ח’

מתמטיקה לכיתה ח'

מה לומדים במתמטיקה לכיתה ח'?

לימודי המתמטיקה בכיתה ח’ מושתתים על הידע הנצבר בשנים הקודמות ומצריכים מהתלמידים בסיס ידע חזק ויכולות אינטגרטיביות כדי לפתור תרגילים המשלבים בתוכם כמה תחומי לימוד. הנושאים אשר ילמדו בשנה זו יהוו בסיס חשוב להמשך הלימודים בכיתות הבאות.

חומר הלימוד במתמטיקה לכיתה ח’ מחולק לשלושה תחומים אותם למדו התלמידים גם בכיתה ז’: התחום המספרי, התחום האלגברי והתחום הגיאומטרי.

בתחום המספרי ילמדו התלמידים בתחילת השנה את מושג היחס אשר יהווה בסיס למגוון נושאים שילמדו במהלך השנה כמו דמיון משולשים, שיפוע של קו ישר, אחוזים, הסתברות ועוד.

לימוד התחום האלגברי במתמטיקה לכיתה ח’ מבוסס על נושאים הנלמדו בכיתה ז’ כמו פתרון משוואה ומושג הפונקציה. במהלך השנה התלמידים יעמיקו בנושאים אלו וילמדו פעולות אלגבריות חדשות כמו פתרון מערכות משוואות קווית בשני נעלמים ומשוואת עם ערך מוחלט.

בתחום הגאומטרי, התלמידים עסקו עד כה בעיקר בחישובים גאומטריים, בשיעורי המתמטיקה לכיתה ח’ התלמידים יעסקו בחשיבה היסקית וילמדו משפטי חפיפה ודמיון וכיצד להוכיח תכונות גאומטריות.

האתגרים העומדים בפני התלמידים:

היקף החומר ורמת הלימוד– רוב התלמידים והתלמידות יחוו אתגר מאחר שרמת הקושי בכיתה ח’ עולה.

מבחן המיצ”ב – מבחן זה מיועד למדוד את הישגי בית הספר ולתת נתונים כלל ארציים למשרד החינוך. בבתי ספר רבים שמים דגש על מבחן זה וכוללים מרתונים לקראת המבחן, דבר זה יכול להלחיץ את התלמידים. נזכיר שאין סיבה להילחץ, בית הספר נמדד ולא ההישגים האישיים של התלמידים והתלמידות.

חלוקה להקבצות – תלמידים רבים חוששים משילוב בהקבצה נמוכה מאחר שהם מפחדים שיתקבעו ברמה מסוימת דבר שעלול להשפיע על הישגיהם בבחינות הבגרות.

עומס בלימודים – כמעט כל תלמיד ותלמידה בכיתה ח’ יספרו לכם שהעומס שיש להם בשנה זו גדול באופן משמעותי ממה שהכירו בכיתה ז’. זה נכון, לרוב בשנה זו תהיה להם מערכת שעות עמוסה יותר וכן עומס גדול יותר מבחינת שיעורי בית.

ידיעות חשובות

משרד החינוך הודיע כי החל משנת הלימודים תשפ”א מבחני “תמונת מצב בחינוך” יחליפו את מבחני המיצ”ב כדי לבדוק את הישגי התלמידים. המבחנים החדשים יכללו גם מבחנים פנימיים של בתי הספר וגם מבחנים חיצוניים של משרד החינוך.
מבחני הערכה פנימיים: בכל בית ספר ייבחנו התלמידים מכיתה א’ ועד כיתה י’ במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים.
מבחני הערכה חיצוניים: המבחנים יערכו בתחילת השנה. תלמידי כיתות ד’ ו-ח’ ישתתפו בהערכה באוריינות שפה. בנוסף, כל בתי הספר ישתתפו אחת לשנה גם בהערכה משתנה – כיתות ה’ ו-ו’ ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם או באנגלית, ותלמידי כיתות ח’ ו-ט’ ייבחנו במתמטיקה, בשפת אם, באנגלית או במדעים.
בשונה מהמיצ”ב בתי הספר ידעו את תאריך הבחינה, אך הם לא ידעו באיזו תחום התלמידים ייבחנו ואיזו שכבת גיל תבחן, זאת כדי למנוע הכנה מקדימה.

כיצד מרכזי הלמידה של מטיק יכולים לעזור לך

תכנית אישית לכל תלמיד ותלמידה, לאחר אבחון רמת הידע שלהם. קבוצות קטנות של 3 – 5 תלמידים ותלמידות הכוללת מורה למתמטיקה בעל ניסיון רב.

עלייה של 30% בציון בתוך שלושה חודשים. שיפור המיומנויות של התלמיד במתמטיקה כדי לאפשר לתלמידים בהקבצה נמוכה לעלות הקבצה בתוך שנה.

קשר רציף עם ההורים ועם המורה למתמטיקה של התלמידים, כך שהמורה של מטיק מעודכן תמיד בחומר הנלמד בכיתה ובמועדי המבחנים.

התאמת ההסבר לתלמידים – כך שגם תלמיד שצבר פערים מכיתה ז’, יוכל להבין לפי ההסבר המתאים לו ביותר ולהצליח להשלמים את הפערים.

השקעה בפן האישי/רגשי – פעמים רבות, כתוצאה מכישלונות קודמים התלמידים מפתחים “אנטי” למקצוע מסוים. הצוות המקצועי שלנו מודע לכך ולכן יש גם התייחסות לפן הרגשי.

תרגול ודפי עבודה במתמטיקה לכיתה ח'

דוגמאות לשאלות מאתר משרד החינוך:

פתרו את מערכות המשוואות הבאות:

נתונות שתי הפונקציות: f(x) = –2x + 3        g(x) = 3x – 7
א. שרטטו את הגרפים של שתי הפונקציות על אותה מערכת צירים.
ב. מהו תחום הערכים של x שעבורו f(x) < 0?
ג. מהי הנקודה x שבה f(x) = g(x)?
ד. מהו תחום הערכים של x שעבורו f(x) < g(x)?

משולשים ABC ו-EDC חופפים זה לזה.

נתון: BC = CD.
א. איזו צלע במשולש EDC שווה לצלע AC?
ב. האם זווית A שווה לזווית E או לזווית D? נמקו.

בכד יש 4 כוסות מים ו-  כוס סוכר. כמה סוכר נשים בכד קטן יותר שמכיל 3 כוסות מים כדי לשמור על אותה מתיקות של המשקה?

מהכסף שהיה לי בארנק הוצאתי 17% על ספרים ו- 18% על ארוחה. הוצאתי על הארוחה 5 שקלים יותר מאשר על הספרים. כמה כסף היה לי בארנק?

מדריך בחוג מחשבים בדק כמה שעות גלשו תלמידי החוג באינטרנט ביום מסוים.
את התוצאות הוא רשם בטבלה שלפניכם:

מספר שעות גלישה3210
מספר תלמידים553515

א. מה היה זמן הגלישה הממוצע לתלמיד באותו היום (בשעות)?
ב. מהו הזמן השכיח ומהו החציון?

א. פתחו את הסוגריים בביטוי הבא:  (x – 2)(4 – x)
ב. פתרו את המשוואה:  (x – 2)( 4 – x) = 6 – x2)

מבחני מיצ"ב לכיתה ח':

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

קישורים חשובים:

תלמידים והורים מספרים:

5.0
powered by Facebook
רמיז מרדכי
רמיז מרדכי
2019-09-19T10:12:04+0000
שלום רב,אני רמיז מרדכי.אני ואישתי משקיעים המון בחינוך ילדינו ,בתגבורים של שיעורים פרטיים ובספורט. בני עידן מרדכי לומד בבית"ס בגין גדרה ,השנה עלה לכיתה יא .בדיעבד הוא התקשה במתמטיקה ,מורים במתמטיקה בבי"ס טענו שעידן לא משקיע לא לומד מספיק לא האמינו בו ולא יזמו גישה אישית בשיחות מוטיבציה עם עידן הבנתי שיש לו מוטיבציה ורצון ללמוד אך לא הצליח להבין את החומר הנלמד ,כאשר לא מבינים משהו מייד יש ירידה המוטיבציה הרגשת נחיתות ואי הצלחה וסלידה כלפי לימודים. מזה שנתיים עידן לומד אצל אוריאל שקד במטיק.תבינו הגענו למטיק מטעמי חיסכון כי השקענו המון כסף בשיעורים פרטיים שלא הניבו פרי. לכן אני חוזר שוב לאוריאל שקד ורוצה לפרגן ולשבח אותו,מורה שמוביל את התלמידיו מאמין בהם רואה בעבודתו שליחות גדולה!!!אלה לא סתם מילים ושבחים יש מאחוריהם שעות רבות של עבודה קשה גם על חשבון זמן הפרטי שלו בוואטסאפים הודעות סמס של עזרה בלימודים. כנ"ל עידן מאוד רצה ללמוד אך כמעט הדרדר ופיתח סלידה ללימודים,אך למזלנו התחיל ללמוד אצל אוריאל שקד.הדברים התחילו להשתנות עידן חזר משיעורים עם מוטיבציה עם הבנה של החומר הנלמד עם רצון להשלים שיעורי בית ולהצליח, התחיל לגלות עניין המתמטיקה התעקש לעלות רמה .בשיחות עם עידן הבנתי שיש כאן מורה אמיתי,שמעתי מעידן כל פעם "אלוואי והיו לי מורים כאלה בבית"ס שמאמינים בי יודעים להסביר את החומר הנלמד"גם בשיחות ופגישות שלי עם המורים במתמטיקה בבית"ס שמעתי שהוא לא לומד מספיק ולא משקיע וגם לא כדאי לו לעלות רמה ל5 יחידות מתמטיקה כי צריך שתהיה לו חשיבה מתמטית אך אני ראיתי שעידן מודאג מהמצב וחשוב לו להצליח לעלות ל5 יחידות ,הוא האמין בעצמו שהוא מסוגל וזה העתיד שלו שהוא בחר.אני תמחתי בעידן והרגשתי שזה לא מספיק ומאצע הדרך פוגשים במלח הארץ אוריאל שקד מורה משכמו ומעלה שרואה בעבודתו שליחות חייו,גישה אישית ידע יכולת להרצאות ולהסביר התמדה ואימונה בתלמידים.מורה דרך ברמה פסיכולוגית ,אישית חברתית מנטלית רגשית עד לרמה של חלוקת לוז יומי ושבועי של התלמיד וליו דווקא לימודים אלה גם פנאי חברים ספורט כושר משפחה.זה גרם לעידן לרוץ לשולחן לימודים להשלים שיעורי בית, כי הוא הבין שזאת הדרך להצליח .אוריאל יוזם שיחות עם ההורים לא רק מתעניין אלה גם מכוון ומיישר קו עם ההורים על מנת לתמוך מהבית בתלמיד.חברים זה לא מובן מאליו על חשבון זמנו הפנוי ,מצאתי את עצמי משוחח עם אוריאל על עידן כמה תמיכה ודאגה כמה חשוב לו שהתלמידים שלו יצליחו .חשוב לציין שעידן עלה ל 5 יחידות לכן אינני יכול כי בנאדם להשאר אדיש.אני אומר לכם באמת מכל הלב אלוואי שבמערכת חינוך שלנו יהיהו אנשים חשובים כמו אוריאל שקד.חשוב לי לתמוך ולפרגן לאוריאל,עבודתו לא לשווא היא חשובה והוא איש חשוב לנו. !!!בהצלחה עלה להצליח אוריאל בברכה רמיז מרדכי!!!!!
נועה פרח
נועה פרח
2019-05-23T13:18:11+0000
ביתי בכיתה ט בשיעורים פרטיים שנה שנייה דרך מטיק מומלץ מאוד,המורים מעולים קשובים ואיכפתיים. יש גמישות מבחינת השעות. במידה ולא מסתדר הם מחזירים שיעורים .
Muri Krako
Muri Krako
2019-05-20T14:57:37+0000
בני בכיתה י׳ ולומד כבר כשנה מתמטיקה ב״מטיק״. יש לי רק מילים טובות על צוות המורים- איכפתיים, מעורבים וכמובן- רציניים. אני ממליצה על מורי מטיק במתמטיקה, ומניחה שגם במקצועות אחרים המורים הם מקצועיים וערכיים.
אדוה יפהר
אדוה יפהר
2019-05-19T13:48:51+0000
מומלץ בחום. צוות מקצועי ואיכפתי. מנסיון מוצלח של כמעט 3 שנים.
Dafna Reuven
Dafna Reuven
2019-05-16T15:55:25+0000
הבן שלי לומד כבר שנה במטיק. השיפור עצום!!! הוא נתרם מאוד מהמקצועיות ההכלה וההבנה. אסף המורה הוא פשוט נפלא ומקצועי... מומלץ בחום👍🏻👍🏻
לימור בן חמו
לימור בן חמו
2019-01-06T10:23:04+0000
שנה שנייה של הצלחה, הבן שלי לומד אנגלית .מגיע בשמחה מקבל יחס אישי ומותאם לימודית לרמה שלו. מדריכים מקצוענים, מחיר ושירות הוגן. מרוצים וממליצים בחום .
סימנטוב אמריו
סימנטוב אמריו
2018-12-30T16:26:41+0000
2 הילדים שלי לומדים במטיק, מורים מצוינים יחס אישי ואכפתי , הציונים שלהם השתפרו מאוד. תודה רבה 👍
Yakov Shnaidman
Yakov Shnaidman
2018-12-27T18:34:03+0000
הילדה לומדת כבר והציון שלה עלה באופן משמעותי. בית ספר מומלץ מאוד. יחס אישי מעולה. המורים הצליחו לפתח בה עניין למקצועות הריאליים.
גדי עבאדי
גדי עבאדי
2018-12-26T11:52:52+0000
מורים מקצועיים עם יחס אישי,למרות שלומדים בקבוצה, משפרים לילדים את ביטחון ומקדמים אותם בלימודים! שלושת הילדים שלי נמצאים בשיעורי אנגלית עם גלעד, שלצערי הרב אנחנו נפרדים ממנו בקרוב, מורה מדהים עם יחס אישי . התרומה שלו לילדים שלי עצומה, התקדמות בלימוד, שיפור בציונים והכי חשוב שיפור ענק בביטחון שלהם. הבת הגדולה שלי לומדת גם מתמטיקה עם אוריאל , וגם פה השינוי עצום. היחס למתמטיקה השתנה ....פתאום נראה שהיא אוהבת מתמטיקה חחח. הוא שיפר לה את הביטחון והיא התקדמה בצורה משמעותית...היא לפני בגרות והציונים שלה מדהימים. אחרי כל מה שכתבתי אפשר להבין למה אני ממליץ בחום על מטיק !

לפרטים נוספים

סגירת תפריט